Sunday, May 01, 2011

Ape nie?





Ntah kenapa tiba2 aku teringat kat someone ni. Aku akui dia bukan yang pertama tapi dia ialah pandang pertama. First time aku tengok dia aku dah mula minat untuk kenal dan tahu siapa dia. Namun, selepas aku melihat tingkah lakunya yang seperti tidak mengendahkan kehadiran perempuan di sisi, aku jadi menyampah. Aku tak pernah terfikir bahawa aku akan minat kat dia sungguh2 coz mula2 aku tak suka dia. Bagi aku, dia seorang yang sangat sombong. Tidak pernah senyum pada mana2 girls yang lalu dan memandangnya tanpa berkelip. Bajet handsome je. 2 bukan aku je yang cakap, kawan2 aku pun cakap. Diorang marah sangat bila tahu yang aku ada hati kat mamat kerek 2. Orang semua cakap aku takkan ada peluang untuk berbual dengan dia walaupun hanya berbalas senyuman. Aku anggap itu 1 cabaran. Aku mulakan dengan menonjolkan kehebatan diri aku. Aku nak dia kenal aku kerana kehebatan aku, bukan kegedikan aku.



 Budak2 bilik aku semua cakap yang aku takkan mampu tarik perhatian dia untuk berbual atau saling mengenali antara 1 sama lain. Aku amik itu sebagai caabaran. Sebenarnya aku bukan minat sangat kat mamat 2 mula2-nya. Namun, apabila segala usaha yang aku lakukan untuk menarik perhatian dia berhasil, ada 1 rasa yang lain wujud. Bukan aku tak pernah minat dekat mana2 lelaki sebelum tu tapi dia ni lain sikit (bukan sikit tapi banyak) ;p
 Ibu aku pun pelik bila tengok aku ni asyik tersenyum je kalau phone bunyi. Selalunya aku wat bodo je kalau phone bunyi tapi lepas kenal dengan mamat 2 phone 24 hours dalam tangan bila cuti sekolah. Aku tak pernah cite pasal kawan lelaki kat ibu dengan excited macam aku cite tentang dia. Ibu suka tengok mamat 2, bersopan santun, baik budi pekerti. Mana tak baiknya, mamat 2 rakan surau tau. Hehehe... 



2 lah lainnya dia daripada lelaki2 lain yang aku kenal. Selalu bagi aku support untuk terus sukses. dan aku lakukan perkara yang sama untuk dia. Aku tak pernah wat keje bodo dengan terlalu take care pasal seorang lelaki. Aku akan jadi sangat risau bila tau dia tak masuk kelas sebab demam (da pergi klinik ke belum? da makan ubat ke lom?), aku akan jadi sangat risau bila dia kene denda dengan cikgu (sepatutnya bukan ada kaitan dengan aku) Aku jadi cemburu bila dia dah mula untuk bergaul dengan kawan2 perempuan. Aku tak pernah serabut nak bagi hadiah birthday kat kawan lelaki tapi dia ialah the 1st one. Sampai sekarang aku tak boleh lupakan dia walaupun dia da lama ghaib. Hai~ lelaki2... Kenapalah kau pernah muncul dalam hidup ku? Mana kau menghilang?
Ibu cakap, dia maybe nak fokus dalam pelajaran dia. N aku akui itu benar, dia perlu fokus dan aku juga perlu fokus. Ntah ar.. Aku keliru dengan diri aku sendiri dan aku keliru dengan sikap dia yang sukar dijangka dan tak terjangka.



Apakah kesudahan buat cerita ini? Pastikah ada kesudahannya?

2 comments:

  1. sape ni weh?
    oh..da pandai ea..hahaha

    ReplyDelete
  2. alah...kawan lama...da ghaib pun dia 2... ingat x dak laki yg aku pernah cite die dtg umah dulu? dia ar 2

    ReplyDelete