Sunday, April 17, 2011

Perbezaan antara lelaki dan perempuan bhgian 1








Betul ke? Aq pn x sure tp mcm btul je... Aq dpt bnde nie hsil drpd p'bcaan aq slame nie... Ape kate korg bce dulu n bg p'dpt korg mengenai pndgn nie....

Mengumpat

Baik lelaki mahupun perempuan tidak terkecuali daripada mengumpat. Namun yang membezakannya, perempuan apabila mengumpat terlalu ekstrem. Contohnya, tangan mereka bertindak spontan terawang-awangan. Berbeza dengan kaum adam di mana mereka lebih tenang dan tidak emosi seperti kaum hawa.




Bola

Sukan bola sepak sudah menjadi hobi yang paling digemari oleh masyarakat sejagat tidak mengira gender. Lelaki apabila bercerita mengenai bola, mereka akan bercerita mengenai kehebatan pemain, skill yang ditunjukkan, siapa yang tercedera, siapa yang dilayangkan kad merah atau kuning, dan bila perlawanan berlangsung. Hal ini, sangat berbeza dengan perempuan di mana mereka lebih cenderung untuk bercerita mengenai ketampanan dan gaya si pemain. Misalnya, isu ketampanan pemain bola seperti Muslim Ahmad, Ashaari Shamsudin ataupun Khairul Fahmi. Apabila bercerita berkenaan dengan Beckham, mereka akan mengumpat kisah Victoria Beckham yang semakin kurus dan kelihatan seperti mayat hidup.




Artis

Apabila bercakap fasal artis, lelaki lebih relaks. Hanya bercerita berkenaan lagu mana yang sedang popular, dan filem atau drama yang sedang hebat ditayangkan. Manakala, perempuan pula lebih suka membincangkan gosip artis.



Makanan


Lelaki tidak cerewet berkenaan makanan. Rata-rata lelaki lebih mengutamakan makan tepat pada waktunya dan perut kenyang. Perempuan, biarpun mungkin hanya pandai masak mi segera, namun apabila makan di luar terlalu banyak rungutannya. Terlebih garam, santannya cair, daging liat, pendek kata semuanya tidak kena.






Ape pndgn korg ttg topik nie? Btol @ slh?

5 comments:

  1. ini sb prempuan lbih praktikal dlm ape yg dibuat...dan prempuan mmpunyai 9 nafsu brbnding lelaki...that way...kaum2 HAWA mcm kite2 ni krenah nya,,,,,

    ReplyDelete
  2. kaum HAWA mcm2 kite ni...memg..mcm2 krenah....sb kite ni ade 9 nafsu...ini lh...itu lh...
    lg satu aku rse prempuan ni sb die nk kn sesuatu yg trbaik...that y...die org lbih praktikal....
    hahaha....aku cmment jer....huhu

    ReplyDelete
  3. urm,aku rase laki macam senyap sebb nak mcm cool la...tp senanye lebih kurang jek..hahaha

    ReplyDelete
  4. yo! pmpuan mmg komplikated tp pmpuan pelengkap lelaki n sebaliknya...i like...

    ReplyDelete